کد خبر: 1239362
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
آن دسته از هموطنان که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند، حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند. 
امیر رضا خالص

جوان آنلاین: هر ساله تعداد زیادی از عاشقان سید و سالار شهیدان و محبان اهل بیت علیهم‌السلام در ایام منتهی به اربعین حسینی راهی عراق می‌شوند تا خود را به کربلای معلی برسانند و دل‌های خود را از نور حسینی متبرک کنند. با توجه به تجربه سال‌های قبل رفته‌رفته به تعداد زائران اربعین افزوده خواهد‌شد و همانند سال‌های گذشته که میلیون‌ها زائر ایرانی راهی کربلا می‌شدند، پیش‌بینی می‌شود امسال هم میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین در ایام اربعین حسینی راهی کربلای معلی شوند. در این ارتباط و با توجه به ایام محرم سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی، اطلاعیه‌ای صادر کرده‌است. 

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان حج و زیارت اعلام کرد ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی (ع) همزمان با آغاز ماه محرم از روز یک‌شنبه مورخ ۱۷/۰۴/۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح در سامانه سماح به نشانی samah. haj. ir آغاز شده‌است. 
آن دسته از هموطنان که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند، حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند. 
زائران باید توجه داشته‌باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان محترم که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند. 
همچنین زائران گرامی قبل از شروع ثبت نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند. 

 همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند
بنا به مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند، بدین منظور بیمه زائران در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده‌است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰هزار و ۹۰هزار و ۱۰۰هزار تومان است که هر یک از زائران می‌بایست بنا به تمایل خود الزاماً یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت‌نام خود را در سامانه سماح تکمیل نمایند. 
با توجه به استعلام‌ها و بررسی‌های صورت پذیرفته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر زائران اربعین ۱۴۰۳ انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته‌ها به شرح ذیل است:
در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده‌است. 
در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده‌است. 
در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده‌است. 

 ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است
معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت‌نام اربعین از ۱۷ تیر آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به سامانه سماح مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. 
حمیدرضا محمدی با بیان اینکه برای ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه به نام شخص ثبت‌نام‌کننده باشد و سایر مراحل ثبت‌نام را انجام دهند، گفت: امکان انتخاب مرز خروجی، تاریخ خروج و بازگشت و بسته بیمه‌ای مورد نظر در هنگام ثبت‌نام وجود دارد که پس از پرداخت حق بیمه، کد رهگیری برای زائران ارسال می‌شود که به معنای قطعی بودن ثبت‌نام است. 
محمدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است، گفت: زائران باید تحت پوشش بیمه اربعین قرار بگیرند و گذرنامه معتبر برای خروج از مرز داشته‌باشند. 
وی گفت: ملاحظاتی نیز توسط کمیته بهداشت و درمان وجود دارد که در سامانه سماح در دسترس قرار دارد که براساس نوع بیماری، توصیه و حتی منع سفر خواهد داشت. 

 گذرنامه زیارتی (آبی‌رنگ) تا ۵ سال اعتبار دارد
یکی از دغدغه‌های اصلی زائران اربعین در ایام منتهی به اربعین مسئله درخواست صدور یا تمدید گذرنامه است که سخنگوی فراجا در این خصوص گفته افرادی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی‌رنگ) دارند کماکان تا پنج سال اعتبار دارد و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند. 
وی گفت: کسانی‌که اعتبار گذرنامه عادی (قرمزرنگ) آنان تمام شده‌است یا افرادی که می‌خواهند گذرنامه زیارتی جدید بگیرند هم می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در اولین فرصت، گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت (حدود ۶۵ هزار تومان) و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به در منزل آن‌ها ارسال خواهد شد. 
منتظرالمهدی اظهار کرد: دریافت گذرنامه زیارتی صرفاً از طریق وب سرویس و نرم افزار موبایلی «پلیس من» انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس+‌۱۰ انجام نمی‌شود.

برچسب ها: سماح ، امام حسین ، اربعین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار